Påväg hem.. Borta bra, men hemma bäst! :)



Söndag 14 Juni

Ja, idag åkte vi hem.. Hälsade på Mickes mamma en stund innan vi åkte. Fick en porslinblomma av henne som var otroligt vacker! Synd jag inte hade bild.. Jag som älskar blommor! :) Haha, När vi var klar där och kramat hejdå och allt så åkte vi vidare vill Vadstena och kollade.. Där var vi in i olika affärer och kollade på ett slott! Hihi, var mysigt att se och så otroligt stort! Kände sig jätteliten när man stod där inne! :) Gick in i en "gammal affär" eller vad man säger, där dem säljer gamla saker och konstigt nog köpte vi present till pappa där som vi ska skicka med posten imorgonbitti! :) Hihi, ingen bild kommer för då blir det ju ingen överaskning för honom! :) Där inne fick man se hur dem bodde förr i tiden och allt.. Jag tyckte faktiskt det var roligt. Man kunde köpa en Kalle Anka tidning från 1964? Tror jag att det var, men är inte säker på året men 3000 :- skulle den kosta :) Hihi, Sen åkte vi vidare. Stannade i Askersund igen. Där ville jag stanna! Hihi :) FÖR ALLTID! Och otroligt mysigt systembolag föresten. Aldrig sett så litet förtut, knappt så man fick plats att gå där inne :) Sen åkte vi vidare nånstans som jag inte kommer ihåg vad det heter och åt där. Blev donken, för det var planerat att vi skulle äta i Askersund först, men syster protesterade och skulle prompt ha från donken så hon fick som hon ville! :) Stannade i Gränna också och tittade på hur man gjorde polkagrisar. Hihi, var roligt det med. Köpte lite polkagrisar såklart, fast jag äter inte det, men det är ett måste när man är där! :) När vi åkte genom stan där såg man polkagrisaffären ÖVERALLT! Åkte inte långt alls, men såg 11 st polkagrisaffären på rak där dem kokade! :) Var tvungen att räkna! Hihi, Kom hem vid 21.00 nångång, och borta bra men hemma bäst så att säga! :) Hihi, vill göra om denna resa som var jätterolig! :) Hoppas på att sommaren fortsätter såhär för den fick då en bra start iaf! :)
Bilder igen! Knäppte ganska många kort under dessa dagar så nu har jag inge minne kvar på telefon snart :) Hihi, Blev på en borg vi såg uppe på kullen som stack ut lite i mängden om man säger så ^^ Sen på polkagrisaffärn, en av dem alla. Vi var in i två! Sen på "slottet" eller vad man säger. Var vatten runt om och det var synd jag inte fick med det, för det var det finaste med slottet och allt ju :( Men men.. Så kan det vara! :) Hittade en bild på google som får duga när vattnet syntes! :) FINT! ♥ Tycker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0